ראשי » עיצוב הבית » עיצוב חדר הילדים בצורה מוארת ונעימה

עיצוב חדר הילדים בצורה מוארת ונעימה

הורים רבים לילדים יודעים לומר שהמשימה של עיצוב חדר הילדים היא אתגר לא פשוט. זה חדר שמתבצעות בו פעולות שונות במהלך כל יום והוא צריך להיות דינאמי. לכן, אם גם אתם רוצים להשקיע בעיצוב החדר הזה, טבעי שיהיו לכם לא מעט שאלות. רוצים להצליח להתמודד עם האתגר הזה אחת ולתמיד? המאמר הבא יעזור לכם להבין מה חשוב ועל מה עדיף לוותר. עיינו בו ותוכלו לקבל רעיונות שיעזרו לכם להפוך את חדר הילדים לממלכה של ממש.

עיצוב חדר הילדים בצורה מוארת ונעימה
בתמונה: חדר ילדים מואר

עיצוב חדר הילדים מתחיל בהגדרת פעילויות ומיקומים

כפי שהודגש לעיל, חדר הילדים הוא חדר שעושים בו לא מעט פעולות בכל יום. בדרך כלל הילדים משחקים בחדר הזה וגם ישנים בו. הם לומדים בו וגם מגלים את העולם. הם מארחים בו חברים ולעיתים נכנסים אליו כדי להירגע. לכן ברור מדוע, כאשר מדברים על עיצוב חדר הילדים, צריך תחילה לעשות סדר בדברים. אנחנו חיים בעידן של שפע, וזה בא לידי ביטוי בעיקר בגידול ילדים. משמעות הדברים היא שכמעט אצל כולנו המצב הוא של עודף. עודף של משחקים, בגדים ואביזרים. על השפע הזה אומנם נהדר, אך פעמים רבות הוא מקשה עלינו לשמור על הסדר. לכן ברור מדוע, כאשר מדברים על עיצוב חדר הילדים, צריך לשים לב לסדר. כדאי להגדיר אזורים שונים בחדר שמיועדים למטרות שונות. למשל: אזור שבו ישנים, אזור שבו משחקים ואזור שבו לומדים. ההגדרה הזאת תעזור לכם בהמשך לשמור על הסדר ולכן היא כל כך חשובה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לתאורה לחדר הילדים? השאירו פרטים

עיצוב חדר הילדים בעזרת הצבעים המתאימים

אם יש משהו שתמיד מדברים עליו בעיצוב פנים של כל חלל, זה הנושא של בחירת הצבע. אולי עד היום לא עצרתם לחשוב על כך, אך בפועל, הצבע משפיע על מצב הרוח של כולנו. הוא קובע את האווירה ויוצר תחושה מסוימת אצל כל אחד מאיתנו. לכן, הורים רבים רוצים  שחדר הילדים יהיה גם מקום המפלט שלהם, הצבע צריך להיות בהתאם. רצוי מאוד, בהקשר של עיצוב חדר הילדים, לבחור צבע מרגיע. לצורך כך רצוי להעדיף צבעים בהירים יותר, כמו למשל: צבעי כחול בגוונים שונים, ירוק וכדומה. בנוסף, רצוי מאוד להימנע משילוב של צורות גיאומטריות שונות בעיצוב החדר הזה. טפטים ומדבקות קיר אומנם יכולים להיראות יפה, אך הם חייבים להיות בעיצוב רגוע ונעים. בנוסף, מאוד מומלץ לפנות מהחדר אביזרים שונים שמסיחים את הדעת. לא תמיד "כל המרבה הרי זה משובח", ובמקרה של חדר הילדים, בטוח שזה לא כך.

בחרו את התאורה המושלמת לחדר הילדים שלכם

לבסוף, כמובן שלא נוכל לדבר על עיצוב חדר הילדים מבלי לדבר גם על בחירת התאורה הנכונה. יש היום אינספור גופי תאורה שביניהם תוכלו לבחור ולכן בהחלט כדאי לתת גם על העניין הזה את הדעת. ממש כפי שהצבע ישפיע על האווירה שאתם יוצרים בחדר, כך קורה גם לגבי התאורה. בהקשר הזה כדאי לקחת בחשבון כמה נתונים שונים. ראשית, כדאי לשלב בחדר תאורה בגוונים שונים. שנית, רצוי לבחור תאורה עם כמה מצבים שונים, כך שניתן יהיה להתאים אותה לכל שעה ביום. שילוב של עמעמם בחדר הילדים זה פתרון נהדר. בצורה כזאת ניתן יהיה לבחור בין תאורה חזקה יותר או פחות. אם תשקיעו בבחירת התאורה הכי מוצלחת שיש לחדר הילדים שלכם, אתם תראו לא תצטערו על כך. הילדים יבלו יותר זמן בחדר שלהם, ייהנו ממנו וגם יעשו בו שימושים רבים.