ראשי » טיפים » טעימות לתינוק – אילו מנות טעימות אפשר להכין בבית שלכם?

טעימות לתינוק – אילו מנות טעימות אפשר להכין בבית שלכם?

אחרי חודשים שבהם אתם עסוקים בהנקה, התינוק הקטן שלכם מתחיל להתפתח. בקצב ההתפתחות הזה אתם צריכים להתרגל לשגרת תזונה חדשה לגמרי. מבחינתם של הורים רבים, שלב המעבר בין ההנקה לבין יצירת מנות טעימות לתינוק. זהו שלב שבו אתם נכנסים לפעולה וצריכים להיות מאוד יצירתיים עם המנות שלכם. לרוב מדובר על מנות שקל מאוד להכין במיקסר הביתי שלכם. זאת בגלל שלילד שלכם עדיין אין מספיק שיניים והוא עדיין לא מוכן לאוכל של ילדים גדולים. ולכן אתם רק צריכים להבין מהו העיקרון שעומד מאחורי תזונה של ילדים בגילאי שנה. וזאת בכדי למצוא מנות טעימות לתינוק האהוב שלכם.

היכרות עם טעימות לתינוק שנמצא בגמילה מהנקה

שלב ההנקה הוא שלב מאוד פשוט בחייו של התינוק. שלב בו אתם כמעט ולא צריכים להשקיע מאמצים או מחשבה. בטח לא חיפוש אחרי אוכל שמתאים לתינוק שלכם. לקראת גיל שנה, בתהליך הגמילה מחלב אם, הדברים הולכים להיות הרבה יותר מעניינים. הילד שלכם צריך לפתח את חוש הטעם שלו ולבדוק האם הוא אלרגי למאכלים שונים. זהו התפקיד שלכם למצוא מנות טעימות לתינוק, ולהמשיך להרחיב את ההתנסויות והמגוון שהוא נחשף אליו. חשוב לזכור שטעימות לתינוק היא גם עניין של בחינת הרגישות התזונתית. הן מבחינת מערכות הגוף השונות אבל גם עניין של טעם אישי. זהו הגיל שבו אתם יוצרים הרגלי אכילה בריאים לילד שלכם. ומטמיעים אותם לטובת אורח חיים בריא בעתידו של הילד.

התאמה של מנות טעימות לתינוק לסגנון התזונה שלכם

תהליך ההתאמה של מנות טעימות לתינוק הוא תהליך של מבוסס ברובו על ניסוי וטעיה. יכול להיות שבפעם הראשונה שבה תתנו לילד שלכם דייסת שיבולת שועל או מיקס פירות גרוסים, תיפלו בדיוק על חומרי הגלם שמעניינים את החך של הילד שלכם. אבל במרבית המקרים לא כך הם פני הדברים. אתם צריכים לצאת לתהליך ארוך של ניסוי מגוון רחב של מנות. עד שתמצאו את המנה המועדפת על הילד שלכם. לרוב מדובר על שישה ניסיונות של מזון מאותו הסוג. עד שהגוף שלהם מתרגל לטעמים ולמרקמים, ומתחיל להנות מהאוכל. כך שכדאי להיות מאוד סבלניים ולנסות לאט ובסבלנות, למצוא את המנות המעניינות ביותר והטעימות ביותר לילד שלכם.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

שלוש מנות טעימות לתינוק ששווה לנסות בבית

כדי שתוכלו לעשות את הצעדים הראשונים של תהליך ההתאמה של מזון טעים לתינוק, אספנו לכם שלוש נמות מנצחות שכל ילד אוהב לאהוב:

דייסת שיבולת שועל עם דבש או פירות טעימים

זכרו כי דבש הוא מוצר בטוח לאכילה רק מגיל שנה ומעלה, אבל ברגע שעברתם את מחסום גיל שנה, זה הוא חומר גלם מצוין ובריא, שיכול להמתיק את הארוחות של הילד שלכם בקלות.

מחית פירות גרוסה

מחית פירות שמכילה פירות כמו בננה תפוח ואפילו תותים, יכולה להיות דרך מצוינת להרגיל את הילד שלכם לאכול פירות וירקות, כבר מגיל צעיר. כמובן שמומלץ להכין את המחית בעצמכם, שכן כך כל הסיבים התזונתיים שבפרי יישמרו והילד יוכל להנות מאוכל טרי ובריא.

מחית אבוקדו לתינוק צעיר

מחיקת אבוקדו יכולה להיות מקור מדהים לשומנים, סיבים תזונתיים ומינרלים נוספים החיוניים לתהליך הגדילה וההתפתחות של הילד.